Bústia de justificants

Revocació de consentiment de persona física per relacionar-se amb l'administració per mitjans electrònics

A la pàgina del pas 1 trobareu un enllaç per descarregar-vos el formulari. Recordeu que sempre que tramiteu, heu de tornar a descarregar-vos el formulari. Malgrat que el tingueu al vostre ordinador arran de passades tramitacions, els formularis es van actualitzant, i pot ser que la versió que teniu en el vostre ordinador no sigui l'última. En el cas que reutilitzeu un formulari, pot ser que no es pugui completar la tramitació amb èxit.

Per obrir-lo i emplenar-lo (en el cas que no us identifiqueu amb un certificat digital) haureu de tenir instal·lada la darrera versió d'Adobe Acrobat Reader al vostre ordinador. Podeu descarregar de la darrera versió d'Adobe Acrobat Reader des d'aquest enllaç. És necessari disposar del programari Adobe Reader versió 11 o superior.

Configuració de l'Adobe Reader

Quan s'instal·la el programari Adobe Reader, la configuració per defecte ja permet treballar amb els formularis.

Si s'ha modificat aquesta configuració, cal que activeu les característiques següents (seleccionar l'opció de menú Edició/Preferències):

  • Activació del JavaScript:
    • Aquesta opció és imprescindible per emplenar els formularis:
      • Fer clic a la secció JavaScript.
      • Marcar l'opció Activar JavaScript per Acrobat.

Descarregar i desar el formulari

Per descarregar-vos el formulari és necessari fer-ho mitjançant un certificat digital. D'aquesta manera el formulari es descarregarà amb les vostres dades d'identificació incorporades. Haureu de descarregar-vos i desar el formulari al vostre ordinador fent clic amb el botó dret del ratolí:

  • Si ho feu amb Chrome, heu de triar l'opció "Desa l'enllaç com a…"
  • Si ho feu amb Mozilla Firefox, heu de triar l'opció "Desa l'enllaç com a…"
  • Si ho feu amb Internet Explorer, heu de seleccionar l'opció "Anomena i desa la destinació"

Si us identifiqueu amb un certificat digital, tindreu l'opció de descarregar-vos-ho amb les vostres dades d'identificació incorporades. Un cop fet, el procediment serà el que s'ha explicat anteriorment.

Des de Google Chrome

Per poder veure el formulari directament al navegador, heu d'activar la casella ‘Obre els fitxers PDF' a ‘Documents PDF' de l'apartat ‘Configuració'. Hi accedireu des de la part superior dreta de la barra del navegador seguint la ruta: ‘Configuració del Chrome/Mostra la configuració avançada/Privadesa/Configuració del contingut'.

Des de Mozilla Firefox

  • Accediu a la configuració i seleccioneu "Opcions".
  • Busqueu l'opció Portable Document Format (PDF). Desplegueu les opcions fent clic a "Previsualitzar" en Firefox.
  • Seleccioneu l'opció "Utilitzar Adobe Acrobat".

Des d'Explorer

  • Feu clic a la icona "Eines".
  • Seleccioneu "Gestiona els complements".
  • Seleccioneu "Mostrar" i al menú desplegable, seleccioneu "Tots els complements".
  • Seleccioneu "Adobe PDF Reader" i feu clic a "Habilitar".

Adjuntar documents

Quins tipus de documents es poden adjuntar als formularis?

El tipus de documents que es poden adjuntar es defineixen per a cada tràmit.
No es permet adjuntar documents protegits amb contrasenya, excepte el formulari de la sol·licitud, que ja ho està en origen.

En quina fase de la tramitació puc adjuntar els documents?

En el pas 3 'Enviar a tramitar' es podrà adjuntar la documentació corresponent a cada tràmit.

Escanejar documents PDF

En escanejar documents en format PDF és aconsellable que la qualitat d'impressió no sigui superior a 200 ppp. Si el fitxer igualment és superior, cal escanejar en blanc i negre, en lloc de fer-ho en escala de grisos o en color.

Recomanacions

La mida final d'un document PDF dependrà sempre de la qualitat amb la qual es realitzi la impressió i de si aquesta s'ha fet en color o blanc i negre.

Per garantir que es generen documents PDF amb una mida continguda, es recomana:

  • No generar documents amb una resolució més gran de 200 DPI.
  • Generar els documents en blanc i negre.
  • Quan sigui necessari, reduir la resolució (DPI) fins a un màxim de 75 DPI, sempre que no es comprometi la comprensió del contingut quan s'imprimeixi.

Mida dels documents adjunts

El pes total del formulari amb els seus arxius adjunts és de 3MB.

Podeu reduir la mida d'un document mitjançant alguna de les següents solucions:

1) Si es tracta d'imatges, convertiu-les a format .JPG i amb una resolució de 150 ppp.
2) Si es tracta de documents escanejats, feu l'escaneig en blanc i negre i no en color o escala de grisos.
3) No imprimiu documents per escanejar-los posteriorment; és millor convertir-los directament a PDF des de Word, mitjançant l'opció "Imprimir". En el cas de la versió 2010 de Word, això també es pot fer mitjançant l'opció "Anomena i desa".

Pas 2.1 Emplenar la sol·licitud

Cal emplenar el formulari de sol·licitud seguint les indicacions que conté. Si per algun motiu us atureu, podeu desar la sol·licitud a l'ordinador i acabar d'emplenar-la més tard.

Pas 2.2 Validar, signar i desar

El formulari només es valida si heu emplenat correctament totes les dades obligatòries. Si l'heu de modificar un cop validat, desbloquegeu-lo amb el botó "Desbloquejar". Deseu a l'ordinador el formulari emplenat i validat.

Pas 3.1 Seleccionar i Enviar

Cerqueu el formulari validat que heu desat al vostre ordinador, així com la documentació que voleu adjuntar. (És possible que aquest procés duri uns quants segons)

Pas 3.2 Confirmació de tramitació efectuada

Quan la vostra sol·licitud s'hagi registrat es generarà el document de l'acusament de rebuda, el qual és important desar o imprimir des de la bústia perquè conté la data i hora de presentació i el número de registre d'entrada, així com, si és el cas, la relació dels documents presentats. És possible que la generació d'aquest justificant duri fins a 15 minuts. Podeu accedir a la Carpeta ciutadana de XALOC per verificar-ne la presentació al registre electrònic.